Karamanlı Belediye Başkanı Fatih Selimoğlu, “Karamanlı Ekoturizm ve Yerel Üretim Hareketi” projesi kapsamında kapılarını açan Kağılcık Ekolojik Teke Obası’nın açılış töreninde tarihi ve coşkulu bir konuşma gerçekleştirdi. Selimoğlu, merkezin ilçenin ekonomik çeşitliliğine yepyeni bir soluk getireceğini belirterek, "Burası sadece tabeladan ibaret bir ekoturizm alanı değildir; köylümüzün üreteceği, Karamanlı'nın kazanacağı dev bir üretim üssüdür" dedi.
Göreve geldikleri ilk günden bu yana tek hedeflerinin üreten, gelişen ve kendi kendine yeten bir Karamanlı inşa etmek olduğunu vurgulayan Başkan Selimoğlu'nun açılış konuşmasından öne çıkan başlıklar şu şekilde:
"Mevcut Potansiyelimize Yenilikçi Bir Vizyon Ekledik"
Karamanlı'nın mevcut ekonomik gücüne dikkat çeken Başkan Selimoğlu, projenin ilçeyi turizmle buluşturma noktasındaki önemini şu sözlerle aktardı:
"Karamanlı; mermeriyle, tarımıyla, hayvancılığıyla zaten bölgenin lokomotifi olan bir ilçe. Ancak biz biliyoruz ki gerçek kalkınma yerelde başlar ve mevcut potansiyelinize yenilikçi vizyonlar eklediğinizde kalıcı olur. İşte bugün açılışını yaptığımız bu güzel proje, ilçemizin güçlü sanayi ve tarım altyapısını, 'Ekoturizm ve Döngüsel Ekonomi' çatısı altında turizmle buluşturmanın ilk ve en somut adımıdır."
"Mermer Atıklarının Geri Dönüşümünden Aromatik Bitkilere Geniş Yelpaze"
Merkezde sadece tarımsal üretim yapılmayacağını, sanayi ile entegre döngüsel ekonomi modellerinin ve eğitimlerin de hayata geçirileceğini müjdeleyen Selimoğlu, şöyle devam etti:
"Biz belediye olarak bu projenin her aşamasında teknik ve fiziki olarak yer almaktan gurur duyduk. Bu merkezde; Kağılcık, Mürseller, Kılavuzlar ve tüm çevre köylerimizdeki hanım kardeşlerimizin, gençlerimizin el emeği göz nuru ürünleri coğrafi işaretlerle, markalarla buluşacak. Sanayimizin kalbi olan mermer atıklarımızın geri dönüşümünden, tıbbi aromatik bitkilerimizin işlenmesine kadar geniş bir yelpazede bu obada eğitimler verilecek, üretim yapılacak. Yerel üretimimiz hak ettiği katma değere burada kavuşacaktır."
Kurumlar Arası Örnek İş Birliğine Teşekkür
Projenin hayata geçmesinde devletin tüm kademelerinin örnek bir dayanışma sergilediğini belirten Karamanlı Belediye Başkanı Fatih Selimoğlu, emeği geçenlere teşekkür ederek konuşmasını noktaladı:
"Eğitimin, yerel yönetimin ve devletimizin gücünün birleştiği bu model, Karamanlı'nın geleceğe bıraktığı en büyük miraslardan biridir. Bizler 'Halka hizmet, Hakk’a hizmettir' şiarıyla çalışan, ilçesine aşık bir ekibiz. Devletimizin şefkatini ve vizyonunu bizlerden hiçbir zaman esirgemeyen, projemizin tıkandığı her noktada önümüzü açan Sayın Valimize, gecesini gündüzüne katan kıymetli Kaymakamımıza, projenin mutfağında çalışan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze, Halk Eğitimi Merkezimize, İl Özel İdaremize, Kağılcık Köyü Muhtarlığımıza, kıymetli köy halkına ve tabi ki hibeleriyle bu hayali ayağa kaldıran BAKA yetkililerine tüm Karamanlı halkı adına şükranlarımı sunuyorum. Kağılcık Ekolojik Teke Obamız hayırlı uğurlu olsun."




