GündemManşetBurdur’da bayram süresince yollarda etkin denetim (Vali Şıldak: ‘Tedbirleri yakından takip ediyoruz’)

4 hafta ago

Vali Hasan Şıldak, İl Emniyet Müdürü Arif Çankal ve İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Orhan Kılıç ile birlikte,  bayram öncesinde 1 Haziran 2019 Cumartesi günü  Burdur Cumhuriyet Meydanı ve Organize Sanayi Bölgesindeki güvenlik noktasında Ramazan Bayramı tatili boyunca alınan tedbirleri yerinde inceledi ve sürücülere uyarılarda bulundu.

Vali Hasan Şıldak ve beraberindekiler öncelikle Cumhuriyet Meydanı’nda 15 Temmuz Şehitleri Lisesi öğrencilerinin de katılımı ile sürücülere emniyet kemeri ve cep telefonu konusunda uyarılarda bulundular.

Ardından Vali Hasan Şıldak ve beraberindekiler Organize Sanayi Bölgesi girişinde bulunan güvenlik noktasını ziyaret ederek sürücülere broşür dağıttılar ve trafik kuralları konusunda uyarılarda bulundular.

Vali Hasan Şıldak, “Bugün 9 günlük Ramazan Bayramı tatilinin başladığı gün. Dün akşamdan itibaren tüm yollarımızda trafik yoğunluğu başladı. Bizde başta İç İşleri Bakanımız Süleyman Soylu olmak üzere bugünden itibaren kendisinin talimatları ile bütün İl güzergâhlarında, ben il valisi olarak, yine il emniyet müdürümüz, il jandarma komutanımız, kaymakamlarımız bizzat uygulamaları, trafik denetim ve uygulama çalışmalarını yerinde izleyerek, yerinde denetim yaparak trafik akışının düzenli bir şekilde yürütülmesi ve kazalara yol açılmaması için bütün tedbirleri yakından takip ediyoruz. İlimiz genelinde bütün trafiğe ilişkin ve güvenlik ile ilgili tedbirlerimizi aldık. Şu an itibari ile polis Sorumluluk Bölgemiz olan 219 km’lik karayolu güzergâhımızda ve il merkezinde, trafik personelimize, diğer birimlerimizden de takviye yapmak şartıyla günlük 23 ekip ve iki motosikletli ekip olmak üzere toplam 46 personelimiz görev yapacak. 9 günlük tatil süresinde de toplam 223 ekip, 19 motosikletli ekip ve 443 Emniyet personelimiz görev başında olacak.

Jandarma sorumluluk bölgemizde ise 313 km lik karayolu ve 1896 km lik köy yolu güzergahında günlük 12 Jandarma Trafik Timi, 24 Trafik Personeli ve Bayram tatili boyunca toplam 105 ekip, 210 personelde görev yapacak. Burada amacımız algılanan yakalanma riski duygusunu oluşturmak, trafikteki bütün sürücülerimizi, görünür halde bulunan bütün ekip otolarımızla tepe lambaları yanar vaziyette duyarlı olmalarını sağlamak ve gerçek yakalanma duygusunu oluşturmaktır. Bu arada ilimizde şu an da çevre yolunda uygulamada bulunuyoruz. Burada uygulama noktamız 24 saat esasına göre görev yapmaktaydı. Buna ilave olarak bir süredir Bucak Dere Boğazı yolunda, Bucak İlçemiz sınırlarında, Antalya- Isparta karayolunda da 24 saat esaslı Jandarmamız tarafından kontrole başladık. Aynı zamanda Çavdır ilçemizde Antalya- Denizli Karayolunda da 24 saat esaslı denetine bugünden itibaren geçiyoruz. Ayrıca Bölge Trafik İstasyonumuzun bulunduğu noktada da yine Bayram boyunca yoğun trafik denetimlerimiz devam edecek.

İlimiz genelinde denetimlere 4 adet dron ile destek veriyoruz. Bu arada Bayram öncesinde yolcu taşıyan bütün ve minibüs şoförleri ve yetkilileriyle de toplantılar gerçekleştirdik. Bütün sürücülerimizi uyardık. Bu arada İç İşleri Bakanlığımız sadece denetim yapmıyor. Farkındalık ve duyarlılık oluşturmak amacı ile çok çeşitli kampanyalarla trafik hizmetlerini destekliyor. Bu kapsamda baktığımızda içinde bulunduğumuz yıl yaya öncelikli trafik yılı idi. Yay geçitlerine ve yaya önceliğine dikkat etmelerini sağlamak için sürücülerimizin ve bütün vatandaşlarımızın dikkatini çekmek için bir sloganla, öncelik hayatın öncelik yayanın sloganıyla bunun altını çizerek bugün çocuklarımız da bize destek veriyor. Bu kampanyamız devam ediyor. Yine kırmızı düdük kampanyamız devam ediyor. Yeni başlatılan uygulamayla da sürücü Seyahat karnesi, dikkat sizden notlar bizler uygulamasını İç İşleri Bakanlığımız hayata geçirdi. Bu uygulama ile sürücüler çocukları tarafından karne doldurulmak suretiyle not verilecek, notlanacak ve bunlar Bakanlığımızın ilgili büyüklerine gönderilmek suretiyle ödüllü bir yarışma aynı zamanda. Gerek il merkezimizde gerekse uygulama noktalarında gün boyunca bu kampanyaların tanıtımını yapmış olacağız.

Can kayıpları, yaralanmalar olmasın, herhangi bir zayiat olmadan 9 günlük uzun tatili atlatalım. Bütün sürücülerimizi bir kez daha uyarıyoruz. Lütfen emniyet kemerlerimizi takalım, lütfen hız kurallarına uyalım limitleri aşmayalım, cep telefonundan sürüş esnasında kesinlikle uzak duralım ve yayalara öncelik verelim. Vatandaşlarımıza şimdiden kazasız belasız hayırlı bayramlar diliyoruz” diye konuştu.